Профіль: Педагогічний колектив школи налічує 66 співробітників. Школа працює над методичною темою “Форсування життєвих компетентностей кожної особистості шляхом впровадження сучасних педагогічних технологій у навчально- виховний процес“, яку конкретизує у роботі за різними напрямками з різними віковими групами дітей : “Розвиток інтересу до вивчення рідної мови в умовах зміни мовного статусу школи “ у 1-4 кл., “Інтенсифікація навчального процесу як умова розвитку творчості педагогів та учнів “ у 5-11 кл., “Формування духовності школярів засобами позакласної роботи “ у 1-11 кл., “Створення позитивного іміджу школи і освіти в цілому як основа реформу-вання “ у 1-11 кл., “Соціальний захист дитини” у 1-11-х кл. Роботі за різними напрямками сприяє високий професійний рівень колективу школи : серед учителів мають вищу освіту 91% ; н/вищу – 6%. За категоріями та званнями розподіл такий : - вища категорія – 10- І категорія – 8 - старших учителів – 4 -учитель методист-1-"Учитель року"-4- відмінників освіти – 3 - нагороджених грамотами ГУО – 4, Міносвіти -1 , РВО, РУО –7. Учителі мов, математики, біології, фізики постійно готують учнів-учасників конкурсу МАН “Дослідник”, виставок дитячої творчості. Педколектив школи змінює напрямок роботи у відповідності до сучасних запитів жителів мікрорайону : працююють класи природничо-математичного профілю. Школа планує подальший розвиток цього напрямку навчання дітей. З 2012 року запроваджений дослідно-експериментальний проект " Формування цілісного освітнього середовища загальноосвітнього навчального закладу засобами вальдорфської педагогіки". Мета дослідження: дослідити та виявити компоненти вальдорфської педагогічної системи, що створюють умови для формування цілісного освітнього середовища загальноосвітнього навчального закладу. Для вирішення завдань експерименту використовуються загальнонаукові методи: - теоретичні: вивчення та аналіз законодавчих документів системи освіти, психолого-педагогічних наукових джерел, директивних матеріалів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, узагальнення науково-теоретичних і дослідних даних для побудови системи й виявлення педагогічних умов ефективності організації навчально-виховного процесу інноваційних навчальних закладів; - емпіричні: спостереження з метою вивчення та отримання первинної інформації, діагностика ( анкетування, опитування, тестування) з метою виявленнянайбільш ефективних засобів організації навчально- виховного процесу; - педагогічного експерименту з метою здійснення дослідницької роботи, моніторингу змін, вивченння та узагальнення досвіду; - статистичні: обробка та порівняння результатів аналізу експериментальних даних засобами математичної статистики; - аналізу продуктів діяльності. Основний метод дослідження - комплексний експеримент.
Відповідно до Наказу МОНмолодьспорту України від 24.12.2012 № 1479 на базі вальдорфських класів середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 195 ім. В.І. Кудряшова проводиться дослідно-експериментальна робота за темою: «Формування цілісного освітнього середовища загальноосвітнього навчального закладу засобами вальдорфської педагогіки».Науковий керівник - Удод О. А., директор Інститутуінноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України,доктор історичних наук, професор, член-кореспондент НАПН.Мета дослідження: виявити та дослідити компонентивальдорфської педагогічної системи, реалізація яких створює умови дляформування цілісного освітнього середовища загальноосвітнього навчальногозакладу.Для реалізації означених цілей дослідження необхідновирішити наступні завдання:Проаналізувати ідеї вальдорфської педагогіки щодо організаціїнавчально-виховного процесу в контексті сучасної філософії освіти.Дослідити стан розробки та упровадження ідей вальдорфськоїпедагогіки в українській та зарубіжній педагогічній науці та практиці.Узагальнити накопичений психолого-педагогічний досвід роботиустанов вальдорфської педагогіки.Обґрунтувати та експериментально перевірити ефективністьтехнологій, форм та методів навчання вальдорфської педагогічної системи.Розробити систему діагностики та моніторингу особистісногорозвитку учня.Створити банк методичних матеріалів з використаннямальтернативних педагогічних методик і технологій на основі принципіввальдорфської педагогіки.Дослідити та вдосконалити форми організації соціальногосередовища дітей, батьків, вчителів.Оптимізувати навчально-виховний процес загальноосвітньогонавчального закладу засобами вальдорфської педагогіки.Гіпотеза дослідження полягає в тому, що за умови:природовідповідності змісту програм навчання;запровадження ритмічної організації навчально-виховногопроцесу(ритм дня, тижня, року); викладання епохами (кожен зосновних навчальних предметів вивчається на першому «епохальному» уроці, якийтриває дві години, протягом 3-4-х тижнів); особливої структури уроків;інтегрованості навчальних предметів;реалізації феноменологічного підходу у навчально-виховномупроцесі;залучення учнів до художньої та практичної діяльності шляхомвикладання предметів: евритмія, рукоділля, ремесла та технології, курсівобразотворчого та музичного мистецтва, розроблених для викладання з 1 по 11класи;специфічна система оцінювання (тестування, моніторингу)особистісного розвитку учня;супроводження дітей класним вчителем протягом 6-8 років;формування середовища партнерської взаємодії учнів, батьків та вчителів;створення специфічного дизайну приміщень та особливої атрибутики навчально-виховного процесу (одяг, приладдя, інструментарій тощо) формується цілісне освітнє середовище загальноосвітньогонавчального закладу, яке сприяє всебічному розвиткові особистості учня.Практичне значення передбачається в оптимізаціїнавчально-виховного процесу загальноосвітньої школи; розробці системи оцінювання, тестування, моніторингу особистісного розвитку учня; створенні банку методичних матеріалів з використанням альтернативних педагогічних методикі технологій на основі принципів вальдорфської педагогіки; пошуках нових форм організації соціального середовища дітей, батьків, вчителів. Створена модель цілісного освітнього середовища окреслить ефективні елементи організації навчально-виховного процесу в вальдорфській школі, можливі для впровадження в інших навчальних закладах, що дозволить збагатити сучасну вітчизняну освіту педагогічними засобами вальдорфської педагогіки, перспективними з позиції розв’язання задач суспільного виховання підростаючого покоління українців. Відповідальні виконавці:Шастал І. В. – заступник директора з навчально-виховної роботи,Мезенцева О. І. – координатор від ІІТЗО МОН України.
|